dimarts, 9 de març del 2010

Text 14

1. Tregui la tapa blanca del primer flascó i posi-hi la mostra fent servir la cullera adjunta. Prengui diverses mostres de parts diferents. Ompli el flascó fins a la línia (aproximadament la meitat) i després tanqui bé la tapa.

2. Ara, tregui la tapa groga d’un dels dos flascons de tapa groga i posi la mostra al flascó, fent servir el mateix mètode descrit a 1. Barregi les mostres amb el líquid conservant, tot agitant bé el flascó durant un mínim de 30 segons.

3. Escrigui el nom del pacient i la data de la recollida al costat de tots dos flascons. (No hi ha d’escriure el número d’identificació, ID#. El laboratori li atorgarà un número després de rebre la mostra.

4. Posi el flascó amb tapa blanca i el de tapa groga a la bosseta transparent amb el senyal de perill biològic i tanqui-la bé. Després posi la bosseta a la capsa de cartró per a la tramesa i deixi-la a temperatura ambient una nit. Aprofiti el temps per emplenar el formulari de la comanda.

Adaptació de Quiet, de Màrius Serra.

6 comentaris:

  1. És un text instructiu perquè ens indica un seguit de passos que hem de dur a terme per aconseguir un determinat objectiu.

    ResponElimina
  2. En un text instructiu es fa servir la 2a persona gramatical i es fa ús del mode imperatiu, com en el text.

    David 5èC

    ResponElimina
  3. De part de l'Agnès, que té problemes amb la contrasenya:

    Estic d'acord amb la Paula, ja que predominen els verbs en imperatiu ( que es poden confondre amb el present de subjuntiu). Ex: Posi el flascó, tanqui-la, escrigui el nom, etc...

    ResponElimina
  4. Ús de numerals per ordenar els passos a seguir

    ResponElimina
  5. Molt bé, donem per tancat, doncs, aquest text argumenatiu.

    ResponElimina
  6. és un text instructiu ja que no permeten cap mena de subjectivitat; el nostre gust i la nostra opinió o hi comptem


    Gabriela

    ResponElimina