dimecres, 27 de gener del 2010

Text 10

Steve Jobs torna a l'escenari per presentar l'iPad d'Apple

Entre moltes més aplicacions, inclou un lector de llibres electrònics · El preu oscil·la entre 499 dòlars i 829 · Es vendrà d'aquí a seixanta dies.

Ahir al vespre Steve Jobs va dir la paraula màgica al Yerba Buena Center de San Francisco: iPad. És el nom del nou 'tablet' d'Apple, prim (1,25 centímetres), lleuger (0,68 quilos) i de la mida d'un llibre (pantalla de 9,7 polzades). El va presentar com l'aparell que permet 'la millor experiència navegadora', 'com si tinguessis internet a les mans'. Com l'iPhone i l'iPod Touch, la pantalla és tàctil i forneix un teclat gran quan cal escriure (per exemple un missatge electrònic).

Per defecte, té agenda, calendari, Google Maps i un navegador molt semblant al Safari de l'iPhone. De fet, les 140.000 aplicacions de l'iPhone hi funcionen. Jobs va dir que 'l'experiència era més íntima que no la d'un portàtil, i amb més capacitat que no pas un telèfon intel·ligent'. El gestor de fotos permet de presentar-les com a diapositives i amb música de fons. En música, integra un iTunes i una botiga renovats.

En cosa de connectivitat, porta Bluetooth, wifi i 3G, en aquest cas amb plans amb operadores. Als EUA, AT&T ofereix amb pre-pagament (no cal contracte) 250 MB mensuals de dades per 14,99 dòlars i, sense limitacions, per 29,99 dòlars. Fora dels EUA, no hi haurà versió 3G fins al juny-juliol. I des del punt de vista tècnic, porta processador d'1GHz i un xip propi d'Apple, l'A4. Es vendrà en tres versions: de 16 GB, 32 GB i 64 GB de memòria Flash. Com l'iPhone, té acceleròmetre i compàs, a més de micròfon, altaveu i connector pin (se sincronitza via USB). Respecte a la bateria, Jobs va assegurar que tenia deu hores d'autonomia.

L'aparell s'ha pensat molt per a l'usuari, però també per als desenvolupadors i creadors de continguts: en dues setmanes, companyies de videojocs i el diari 'The New York Times' han creat aplicacions especials per a l'iPad. Martin Nisenholtz, convidada del diari, va parlar de 'la pròxima generació del periodisme digital' gràcies a l'iPad.

L'anunci més esperat, darrere el del mateix aparell, era el que Jobs ha anomenat iBooks. És un lector de llibres, prestatge i botiga, tot en un. Les pàgines dels llibres es poden passar gairebé manualment, i es pot modificar la pòlissa i la mida del text. Usa el format epub, el més popular. L'aplicació s'ha pensat, explícitament, també per a llibres de text.

Finalment va revelar-ne el preu. 'El volem posar a mans de molta gent': a partir de 499 dòlars (629 amb 3G) el de 16 GB; 599 (729), el de 32 GB; i 699 (829) el de 64 GB. D'aquí a seixanta dies es llançarà al món (en versió wifi). Per tancar la presentació, Jobs va presentar uns quants accessoris, com ara un teclat amb dock, un suport i un protector.

Vilaweb, 28 de gener de 2010.

7 comentaris:

  1. jo crec que no és expositiu, que és una noticia.

    Diana Solà

    ResponElimina
  2. Una noticia té: Introducció, desenvolupament i conclusió.

    Sóc la Jana, ja que no m'he pogut fer el compte, comento des d'aquest.

    ResponElimina
  3. crec que és narratiu perquè predominen verbs en passat i perfectius, com per exemple: era, va assegurar, va dir,etc.

    ResponElimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. Com molt bé diuen la Diana i la Jana és una noticia, però què és una noticia sinó un text expositiu?

    Hi ha predomini de la modalitat oracional declarativa o enunciativa

    ResponElimina
  6. Hola,
    Estem d'acord que és una notícia, no hi ha cap dubte. Moltes vegades Les notícies solen ser textos narratius, per exemple un accident que ha passat, un terratrèmol... en què es contesten les preguntes: què, qui, quan, on, perquè.
    Aquest text és la presentació d'un nou artilugi (contesta les preguntes) i té una dosi d'explicació i també de descripció. Ja ho sabeu els textos no solen ser purs, s'hi barregen diferents característiques.
    Prenc nota dels qui setmana darrere setmana hi feu els vostres comentaris.

    ResponElimina